Thursday, November 09, 2006

I got my new camera!

Thanks for the nice comments on LD's new sock. I was moving along pretty quickly on it, but it looks big around. After school, she'll try it on, and if it isn't huge, I'll keep going. I should probably also say, the people across the street didn't choose to chop down the trees. The city made that decision for some reason.

My camera came! I love the HP people! I took a picture of a little swatch of handdyed wool that I keep in a bowl SP made for me. See the little spider? Cute. I missed that one from Halloween. Here are my walls. They are not done, but I think they will be soon! See the blue paint tape? That's so our stripes aren't wonky. Hubby has the day off tomorrow, so I'm thinking that the taping and painting will be done tomorrow, then next week all of the junk will go back up on the walls. The dark wall is not getting stripes. I'll share another picture when it's all done, and looking pretty! I had a fun time knitting this morning with Carrie. I was invited to join her and another friend for more visiting, but I said I had to do housework. How boring. I almost turned around and went back. Well, the housework is done(ish), but I should have stayed. Next time, I'll do the stupid housework later, and hang out with the girls. We have to make some time that Cindy can join us, too. Her very first sock is speeding along. She can even fix her mistakes. That's something every knitter needs to be able to do.

Speaking of handknitted socks: I won some yarn from knitting for the dutchicans! I forgot that some really awesome people donated prizes. I never win anything. Really, I'm 33, and I've won about 3 things in my whole life, so Yay! I'm excited. I'm not sure who donated the prize I'm getting, but it's Gypsy Knits Superwash Sock Yarn. Wowie! Thank you to the generous person who donated it, and to the person who drew my name. Hehe, that sounds like an awards speech.

Well, better go do the Mom stuff, and get ready to get the kids. It is so amazingly gorgeous out here today. November in Michigan is never over 50. Well, it is today! Yay, we're going to walk, and breathe the fresh air before Mother Nature realizes that Michigan isn't getting hit with crappy weather!

p.s. to del. I just got your comment on the last post. You were discussed at knitting today. 'Cuz you're so darn cute! That sweater looks so amazing on you!! Thanks for the compliments on the socks, too.

I'll probably be busy painting tomorrow, so everyone have a great (knit-filled) weekend!

11 comments:

g-girl said...

woohoo! you don't have to figure out how to make your wall fit into your scanner after all. btw, the walls look great!! That was totally the shade I was envisioning. It's kinda like butternut squash, no? At least when it's pureed. congrats on winning a yarn prize too! :)

Mouse said...

Yay for new cameras!

Romi said...

Just dropping by to say mwah! and give you a great big virutal hug! :) Enjoy your camera! Now back to work for me....

Zippianna said...

Yay! Now you can go crazy with the pictures! Crazier.. that is.. *coughs* heehee

Jeanne said...

Congrats on your yarn prize and getting your camera!

Kerry said...

Your walls are really fun!

Two days ago it was 70' here in Minneapolis, today we're getting 3-6" of snow, so that's what's coming at ya. Enjoy it while you can!!

Mindy said...

I completely agree that you should blow off the housework for the girls. The housework will wait for you.

I love the wall color, so warm feeling.

Jane said...

Just one question AR - what is this 'housework' stuff you talk about, and why would you choose it over knitting. LOL

Mama Bear said...

Wow, I get busy for a few days and come back to find so much to catch up on!

Your socks look great, your walls look great!

I hate when they cut down healthy trees also! They cut down trees by a golf course. HUGE lovely maples along the road, then the city spent a fortune to replant little ones all in their place. I guess in 40 years they will cut those down!

del said...

Yay, you got your camera! The painting looks GREAT--I wish I was so bold.

P.S. I'm so flattered :-)

Anonymous said...

I love the paint color on the walls. Nice choice.

Congrats on winning a prize from "The Dutchicans". How fun!

I've won a couple of things in my life. The best one was a few years ago when i won an iPod from a Bud Light Sweepstakes!! I almost fell over when it arrived, i had had no warning that i'd won.

~Suz~